2 maj 2009

The Notebook (5)

The Notebook (Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta) är en av de absolut bästa och vackraste kärlekshistorierna som har filmatiseras. Titanic släng dig i väggen! The Notebook är baserad på boken med samma namn, skriven av Nicholas Sparks som även skrivit flera andra böcker på temat kärlek, den mest kända, A Walk To Remember är även den filmatiserad.



Berättelsen handlar om Noah och Allie som kommer från två helt olika världar. Allie är rik och bor i stan, Noah är fattig och jobbar på en brädgård. De träffas en sommar och blir kära, men vid sommarens slut skiljs de åt. Allie åker till New York för att plugga på college och Noah är kvar i byn. Berättelsen växlar mellan ett ålderdomshem där en man läser en saga för en dam om just Noah och Allie, och stundtals får man se berättelsen om det unga paret träda fram i rutan. Regin är stålande och handlingen magisk. Den som inte gråter av att se den här filmen är antingen hjärtlös eller kille. För ja, det här är en tjejfilm så det bara smäller om det - perfekt för tjejkvällen eller om man är ensam hemma och inte har något att göra. Jag lovar er - gillar ni romantiska filmer så kommer denna inte bli en besvikelse!




Solklar 5 av 5 möjliga!
Jag älskar den här filmen! En av mina absoluta favoriter <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar