9 januari 2011

Toy Story 3D (3), Ramona and Beezus (3,5)

Toy Story 3D är sista delen i Toy Story som kom ut nu i höstas. Toy Story var början på en satsning med animerad film som blev minst sagt lyckad och för någon månad sedan kom faktiskt beslutet att Disney slutar med vanligt, hederligt tecknat och går helt över till animerad barnfilm. Detta för att dagens barn inte vill se tecknat och det finns ingen publik för detta. Synd säger jag, jag totalälskar tecknat.
Toy Story 3D är en fin film och har en hel del humor, men också en massa saker som både barn och vuxna kan ta till sig. Som att alla är värda en andra chans, och att de elaka kanske är det för att de själva mår dåligt? Jag kan ju också erkänna att jag går på bio på Toy Story 3D utan att ha sett de övriga två filmerna. Pinsamt, men jag hängde med bra i alla fall och filmen var mysig - även för mig som inte känner karaktärerna sedan innan.


Ramona och Beezus är en film om syskonen som tycker om varandra men där lillasystern Ramona alltid känner sig överkörd av sin syster och känner sig mindre sedd av föräldrarna med. Pappan förlorar jobbet och deras liv är för ett tag kaos. Det här är en film som jag känner igen mig i och som jag känner starkt för. Jättemysig film som jag varmt rekommenderar. Sevärd. Och eftersom Beezus spelas av Selena Gomez som är bästa vän med Taylor Swift så finns en av Taylors mindre kända låtar: A place in this world med i filmen. Om en tjej som försöker hitta sin plats i världen, vilket här passar helt perfekt in i filmen då det är det Ramona försöker göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar