9 november 2009

This is it (4)

Michael Jacksons sista repetitioner fångades på band och efter stjärnans tragiska död så har de klippt ihop det till en film. Visst det känns lite skakigt ibland, och en nästan två timmar lång film från repetitioner kan för många kännas långtråkig. Jag är inget fan av MJ, och jag har aldrig blivit speciellt exhalterad av hans musik. Det enda jag hört om honom är det jag råkat snappa upp i media, och det har inte varit speciellt snälla saker alla gånger. Pedofil, galning, operationer och rättegångar är det jag mest förknippat med Michael.

Men den man som stod på scenen var verkligen Michael. Perfektionist ut i fingerspetsarna, en jävligt bra dansare, musikalisk som få, snäll, vänlig, oerhört trevlig, lite tyst med mycket humoristisk. Det lyckliga leendet han hade när han hissades upp i liften och gled högt över golvet där publiken skulle stå är så jag vill minnas Michael. En stjärna som egentligen blev mest accepterad först efter sin död, trots alla hans miljontals fans när han levde.

Showen hade varit helt fantastisk om han hade fått genomföra den. Helt otroligt magisk.

Jag som inte ens är ett fan av MJ gillar verkligen den här "filmen" och jag rekommenderar ALLA att se den, även om ni är fans eller inte. Sevärd!
En fyra av fem möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar