11 oktober 2009

Bröllopsfotografen (2)

Var på en förhandsvisning av Bröllopsfotografen i torsdags, alltså en vecka innan premiären (16/10). En kompis hade fått gratisbiljetter och jag fick följa med vilket var bra, för annars hade jag förmodligen lagt ner pengar på att se den, och det var den faktiskt inte värd. kameran rörde sig mycket och det var svårt att fokusera blicken på något, vilket ledde till att jag hade en extrem huvudvärk när jag klev ut från biografen.
Skådespeleriet var inte så dåligt, handlingen var helt okej, och musiken märkte jag inte ens av. Jag störde mig extremt mycket på den värmländska dialekten, men det beror mest på att jag spenderade mina somrar i värmland när jag var liten och jag verkligen HATAR den dialekten för den sätter sig på hjärnan och jag tänker på värmländska i flera dagar, vilket är outhärdligt.
Och det jag inte förstår är att den heter Bröllopsfotografen. visst, han fotar på två bröllop i början på filmen, men sedan är det inga mer bröllop. Det kanske är för att det är så han introduceras i början, eller hur han "började" sin "karriär" så att säga. Jag vet inte, men jag tänker inte bry mig om att ladda upp bilder från filmen eller skriva så mycket mer om handlingen. För den var faktiskt inte värd det.
och vill du promt se den. Vänta tills den går att hyra så sparar du 60 kr.

En tvåa av fem möjliga. och det är bara för att en del skådespelarinsatser är så bra att jag inte kan ge ett lägre betyg utan att känna mig elak för deras skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar