14 februari 2011

Tomorrow when the war began (5)

Bästsäljaren John Marsdens otroligt populära serie om ett gäng ungdomar i Australien som under en utflykt undkommer att bli fångade när Australien invaderas av en främmande makt. De bestämmer sig för att slå tillbaka och vanliga tonåringar kämpar för sina liv såväl som för Australiens frihet. Succén har nu blivit film och har fått jättebra kritik i Australien där den släpptes i början på September. Övriga värden får vänta till April med att se denna film på bio, vilket är synd då Australien producerar otroligt mycket bra film som jag gärna sett när den var ny.
Denna film är helt fantastisk. Det säger jag inte bara för att jag älskar bokserien, utan för att den inte är en snabb Hollywoodproduktion utan det är faktiskt en bra budget, bra skådespelare och TID som lagts ner på den här filmen. Ja tid står med stora bokstäver då det ibland känns hopkrafsat och hafsigt när det kommer till bokfilmatiseringar i Hollywood. Australien däremot har verkligen lagt ner massor på denna film och det har lyckats otroligt bra. Filmen följer bokens handling rätt bra och det finns egentligen inte så många nya scener i filmen som inte nämns i boken - vilket är bra då jag avskyr när de lägger till saker som inte ska vara där. Inte heller har de missat något som jag anser viktigt i boken heller, alla karaktärer är med och det är ett genomarbetat manus som filmats.



Otroligt sevärd! ger den högsta betyg och filmen passar utmärkt som familjefilm, i skolan, ensam eller med kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar