14 februari 2011

Narnia 3 (5)

Narnia 3, The Voyage of the Dawn Treader såg jag där i mellandagarna och jag kan erkänna att jag grät mer än en gång. Sedan är jag känslig när det gäller film, så det kan inte alltid garantera en sorglig handling (jag grät till Stuart Little).

Narnia är lika magiskt som alltid, musiken är strålande och jag totalt älskar denna brittiska produktion, eller all brittisk produktion, och jag vill se den igen, igen och igen.

Tredje filmen om Narnia tar upp där förra slutade och nu är inte Susan och Peter välkomna tillbaka till Narnia igen, de har fullt upp i sin värld. Lucy och Edmund däremot lyckas komma tillbaka och få med sig sin jobbiga kusin Eustace. Resan är inte riktigt som vanligt till en början, för de har inte blivit kallade och de vet inte vad som skall göras. Men allt eftersom tiden går blir Lucys och Edmunds sista resa till Narnia mer än de vågat drömma om. Fantastisk saga och då det är massa stul med finansieringen så vet jag inte om de kommer filma in de två sista böckerna, men jag hoppas verkligen att de gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar